mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Väldigt kort rapport

Livet i v�r familj Ensamstående, Grillfest, Mamma, Många barn, bloggande, fotbollscup, fyrabarnsmamma, livet med barn Permalink0
Nu var det verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen. Det har varit fullt upp med barnen, jobb, studier, och en massa aktiviteter på helgerna. Och idag hinner jag egentligen inte heller blogga för jag måste fixa med lite jobb nu under kvällen. Så det får bli en väldigt kort rapport, bara för att visa att vi är vid liv (och att bloggen inte är nedlagd). 
 
En hel del har vi hunnit med sen sist. Matias har spelat i sin livs första fotbollscup (det gick sådär). Det har varit en del kalasande (barnen har varit bjudna på diverse barnkalas och vi har allihop varit på vuxenkalas hos min syrra/barnens moster). Jag har lyckats få in denna termins första inlämningsuppgift i tid (med nöd och näppe). Jag har haft en barnledig helg (yay!), och idag var jag och Matias på grillutflykt tillsammans med hans klasskompisars familjer. 
 
Om någon undrar hur det gick efter mitt förra inlägg, det om att Theo hade kräkts (det finns här), så kan jag meddela att det mycket riktigt var någon som insjuknade under natten. Men inget av barnen. Den enda som blev smittad (förutom Theo) var jag. Urk! Men skönt att resten av barnaskaran slapp undan. 
 
 
 
 
Jag blev dissad av Matias på grillutflykten idag. Han fick nämligen inte klättra upp i ett träd. 
 
 
Två knasbollar poserar bland höstlöven ute på vår innergård.
 
 
 
Det enda foto jag lyckades ta på Matias första fotbollscup (var fullt upptagen med att försöka hålla reda på småsyskonen) blev visst inget vidare. Men Matias ryggtavla kom i alla fall med (springande med grön väst, svarta byxor och gula skor). 
 
 
 Hmm..det är nog dags att skaffa en ny sparkcykel till denna lilla tjej. Så himla fort hon växer!!
 
 
 
Till top