mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Höstrusk

Livet i v�r familj Ensamstående, Höst, Höstlov, Mamma, fyrabarnsmamma, höstrusk, livet med barn, soffmys Permalink0

Höstrusk. Egentligen skulle jag helst vilja bädda ner mig under en gosig filt i soffan och ligga och titta på TV eller läsa en bok. Men sen jag blev (ensamstående) fyrabarnsmamma är det ytterst sällan jag gör det. Det är ju hela tiden fullt upp. Varje dag är det något som ska göras och skulle en dag utan en massa måsten ändå dyka upp så finns det en lång lista av ackumulerade att-göra-saker att beta av på.  Men jag borde inte klaga. För egentligen är jag rätt dålig på att sitta i soffan och ta det lugnt. Jag blir snabbt uttråkad.

Fast just nu, i höstrusket, är det soffmys jag längtar efter. Så det är tur att det snart är höstlov! Då kanske jag faktiskt hinner med en film eller två, eller att börja läsa lite på en bok (som jag sen aldrig hinner läsa klart). 

 Ett gäng knasbollar i höstrusket.
Till top