mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Full fart under helgen - kalas, brandkåren, cirkusskola och regnbåge

Livet i v�r familj, aktiviteter för barn Brandkår, Brandstation, Ensamstående, Mamma, cirkuskonst, cirkusskola, fyrabarnsmamma, regnbåge, Öppet hus Permalink1
Det blev en aktiv helg. Åtminstone för trillingarna. Igår var de på födelsedagskalas och roade sig med lek, korv, tårta och fiskdamm. Jag följde med för att (försöka) hålla lite ordning på dem så jag fick också gå på kalas och roa mig med att prata med andra föräldrar, korv, tårta och kaffe. Matias var med sin pappa under tiden.
 
Idag har vi hunnit med att vara på öppet hus på brandstationen i kommunen, prova en "ny" lekplats, och delta i  cirkusskola. Dessutom fick vi umgås med min syster/barnens moster som hängde med på dagens äventyr. Full rulle!
 
Barnen har släckt eld, låtsaskört en gammal brandbil från 1940-talet, åkt nutida brandbil, klättrat, gungat, lekt, och jonglerat (försökt i alla fall). Och jag fick bli varse att Matias har en, hitintills dold, talang för att balansera saker. När vi kom hem hann vi uppleva en regnbåge också, som Matias genast satte igång att måla av.
 
En riktigt bra helg!
 
Theo poserar framför brandbilen som han och syskonen (och jag) fick åka i.
 
 
Matias uppvisade en oanad talang för att balansera och
jonglera cirkusgrejer.
 
 
 
 
Efter gårdagens barnkalas och dagens brandstationsbesök tyckte Camila det var
skönt att vila på en rosa puff (lyckan i det!) medan bröderna övade cirkuskonster.  
 
 
 
Matias beundrar regnbågen.
 
 
 Camila beundrar regnbågen.
 
 
 Regnbågen inspirerande till konst (konstnären är Matias).
 
 
 
 
#1 - - Agneta:

Vad spännande med öppet hus i Brandstationen! Undrar om det förekommer i min stad också, har aldrig hört om det? Måste ju vara jättespännande att se en brandbil på insidan......skulle jag också vilja göra. ;-)

Svar: Ja, så bra! Jag tyckte nog att det var lika roligt som barnen att få åka brandbil.
Mamma bläckfisk

Till top