mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Stora åbäket besiktad

Livet i v�r familj Bil, Bilbesiktning, Ensamstående, Mamma, besiktning, fyrabarnsmamma Permalink0
Nu är bilen besiktad. Utan anmärkningar! Jippi!
 
Vår bil går under namnet "stora åbäket". Fyra bilbarnstolar får nämligen inte plats i vilken bil som helst. Det krävs en stor bil.  Barnen tycker att det är coolt att vi har en stor bil. Men själv skulle jag gärna ha en liten, modest, bil som är billig i drift och enkel att parkera. Men stora åbäket gör det möjligt för oss att förflytta oss, något som annars kan vara rätt knepigt att göra med kommunala transportmedel när en är själv med fyra så pass små barn som mina. Så stora åbäket är, namnet till trots, rätt uppskattad av sin familj. Särskilt när hen klarar sig igenom besiktningen utan anmärkningar!
 
Stora åbäket.
Till top