mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Färdig Silverpingvin

Livet i v�r familj, föräldraskap Barn, Ensamstående, Mamma, Simskola, femåring, fyrabarnsmamma, simmärken, utveckling Permalink3
Det går framåt med simningen för Matias. Idag blev han utexaminerad från Silverpingvinen (etapp 3 i simskolan)! Det är stort! Nästa vecka börjar han i Guldfisken, sista etappen. Det är jätteläskigt, säger han. För Guldfisken är "jäääättesvår"! Själv befinner jag mig i lite av ett chocktillstånd. Var tog min bebis vägen? Nu är han plötsligt en stor kille som simmar på djupt vatten, dyker, och crawlar på rygg (det kan ju inte ens jag!). Det var ju inte alls länge sen jag hjälpte honom när han tog sina första stapplande steg. Och nu är han på väg att springa om mig, och bli duktigare än vad jag är (åtminstone på sånt som handlar om kroppsmotorik, vg andra saker, som analytisk förmåga, språkkunskap, omvärldskunskap, etcera, ligger jag före honom ett tag till). Modern (jag) pyser av stolthet! Och Matias pös en del själv också när han fick se vilka fina simmärken han klarat av att ta.
 
Tre nya simmärken kom vi hem från simskolan med
idag (Matias har själv bestämt var på skölden de ska sitta)
 
 
 
 
#1 - - Carro:

Wow, vad häftigt med alla simmärken. Matias är så modig. Alexia och jag är väldigt imoonerade. Hälsa att vi hejjar på honom när han ska ta guldfisken! Kram

#2 - - Carro:

Wow, vad häftigt med alla simmärken. Matias är så modig. Alexia och jag är väldigt imoonerade. Hälsa att vi hejjar på honom när han ska ta guldfisken! Kram

Svar: Ja, han har verkligen varit jättemodig, för han tyckte länge att det var läskigt att vara på simskolan och kunde vara riktigt rädd innan, men gjorde det ändå. Nu har rädslan släppt och han tycker att det är roligt. Brev från Matias är på väg till Alexia, borde komma fram imorgon. Kram!
Mamma bläckfisk

#3 - - Agneta:

Vad duktig han är!!
Silverpingvin? Det märket fanns nog inte när jag gick simskola, jag minns bara baddaren och guldfisken..:-D

Svar: Nä, den fanns inte när jag gick i simskola heller. Men jag tror att de lär sim mer nu, både bröstsim och ryggsim. Jag minns inte att jag fick lära mig ryggsim när jag gick i simskola. Men det var ju ett tag (40 år) sen så mina minnen är nog inte så tillförlitliga.
Mamma bläckfisk

Till top