mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Innan barnen kom levde jag ett lyxliv - utan att veta om det

Livet i v�r familj Ensamstående, Lyx, Mamma, Stök, fyrabarnsmamma, livet med barn Permalink0
Så irriterande att jag inte insåg hur lätt mitt liv var innan jag fick (fyra) barn! Att ägna 2-3 timmar i veckan åt städning och ändå ha ett någorlunda trevligt hem att vistas i var ju världens lyx. Men det insåg jag inte då. Då gick jag omkring och tyckte att det var jobbigt att städa så "mycket" som jag gjorde. Tvätten fixades på en halv dag och resten av veckan var tvättfri. Men jag fattade inte alls hur lyxigt det var, utan tyckte den där tvättdagen var så himla jobbig. Andra saker, som att kunna ta en lång dusch i lugn och ro, eller att få äta sin frukost sittandes utan att behöva resa på sig förrän maten var uppäten, reflekterade jag inte ens över. Jag hade inte en susning om vilket lyxliv jag levde. Så himla dumt, för nu är det för sent för att njuta av det och när dagen väl kommer då barnen är stora och utflugna och jag bara har mig själv att ta hand om igen så är jag väl för upptagen med att sakna dem för kunna njuta av lyxlivet (om jag ens överlever till dess).
 
Tre små busar är igång med att stöka till (den fjärde lillbusen i detta hem är också
igång med att stöka till, men på ett annat ställe i hemmet). Gårdagens städning varade
inte ens i några minuter.
Till top