mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Välkommen hem kära kaffebrýggare!

Livet i v�r familj Ensamstående, ICA, Kaffebryggare, Mamma, bläckfisk, fyrabarnsmamma Permalink1
Mitt lite gnälliga inlägg igår gav frukt. Jag blev hörd av högre makter! För mina kaffebryggarproblem löste sig  i ett nafs. ICA har nämligen just nu kortprisrabatt på just kaffebryggare, 199 kronor!
 
Jag visste inte ens att en kunde köpa kaffebryggare på det ICA (storlek medium, ICA kvantum) som jag handlar i på vägen hem från jobbet. Så jag våndades helt i onödan över att jag skulle behöva ägna tid åt att ta mig till typ Elgiganten, eller SIBA, för att hitta en ny kaffebryggare i min prisnivå, eller till något avlägset benäget stor-coop eller maxi-ICA (fast egentligen ligger både Coop Forum och ICA Maxi inte alls så långt från mig, utan bara i fel riktning från där vi bor).
 
Så det absolut nödvändiga kaffebryggsinköpet fixades helt utan att jag behövde lägga någon extra tid på det, och för en väldigt överkomlig summa.
 
Tänk vad lite som krävs för att göra en trött fyrabarnsmor lycklig!
 
Välkommen till ditt nya hem kära kaffebryggare! Här kommer
du att få jobba hårt, men alltid vara högt uppskattad (tills den dag
du går sönder, då du istället kommer att bli svuren åt).
 
 
 
#1 - - Agneta:

Så bra att det ordnat sig med kaffebryggaren! Utan kaffe, så kan ingen dag börja bra, morgonkoppen är verkligen grunden till allt bra som händer under dagen! :D

Till top