mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Loppi event höststart 2016

Livet i v�r familj 2016, Barn, Bloggare, Ensamstående, Event, Goodiebag, Höststart, Lofsan, Loppi, Mamma, Ola Lauritzson, fyrabarnsmamma, mammablogg Permalink1
Idag smet jag hemifrån en stund och gick på Loppi event höststart 2016.
 
Det var ett sista minutenbeslut att gå dit. Båda barnens barnvakter var upptagna på annat håll så jag hade lagt ner tanken på att gå. Det vimlar ju inte av personer som vågar ta sig an fyra barn och finns inte direkt en uppsjö av potentiella barnvakter som jag kan kontakta vid behov. Men vi har tur som har två fantastiska personer som vågar sig på uppgiften och som är jätteomtyckta av barnen, min systerdotter/barnens kusin och en tjej som heter Filippa. Just denna dag kunde dock ingen av dem.
 
Sen visade det sig att barnens pappa ville komma och träffa barnen några timmar denna helg och då fick jag precis den lucka jag behövde för att kunna gå. Så när det blev bestämt (igår) så köpte jag ändå en biljett till eventet. För lite kul är det ju ändå att komma ut bland folk lite, och framför allt att få en fullpackad goodiebag!
 
Loppi event höststart 2016.
 
 Hugo Rosa (var konferencier) och Paula Uribe med lösmustascher på.  
 
 Loppieventselfie. Så här snygg (inte!) blir jag i mustasch.
 
Jag hade inte så höga förväntningar på eventet. Eller, jag vet ju att det i grund och botten handlar om marknadsföring av olika produkter som riktar sig främst till köpstarka småbarnsföräldrar (dvs egentligen inte till mig, för jag är inte särskilt köpstark) och jag trodde nog inte att själva framträdandena skulle vara så värst spännande. Men jag var nyfiken på alla dessa toppbloggare som är knutna till Loppi och eftersom de hade en framträdande roll på eventet (främst som lockbeten, vilket ju funkade på mig) tyckte jag att det skulle bli intressant att gå dit. Jag när ju en egen dröm om att min blogg ska bli så poppis att den kan bli en extra inkomstkälla, så jag var nyfiken på att träffa såna som har lyckats med det. Vad har de för knep?
 
Det var kul att komma ut lite, och lyxigt att bli bjuden på sallad och cava. Och såklart roligt att få en fullpackad goodiebag och dessutom få prova på lite nya produkter på plats. Jag erkänner, goodiebagen var ytterligare en anledning till varför jag gick dit. Jag älskar goodiebags! 
 
Loppigoodiebag. Det var mycket mer än så i påsen, men barnen hann på tag på (och trolla bort) en del saker innan jag hann fota (hanns inte med förrän barnen somnat).
 
I övrigt blev jag lite peppad av Lofsans träningstips och av att lyssna på Ola Lauritzson prata GI, och jag tyckte att det var jättebra att de hade med ett pass om hur man ska agera om ett barn sätter i halsen. Vad gäller bloggarna så blev jag dock inte så mycket klokare. Det var trångt och mycket folk i "bloggarhörnan" och jag lyckades inte få tillfälle till att prata med någon av dem. Så jag undrar fortfarande vad knepen är, och varför just de har lyckats blir så framgångsrika med sina bloggar? Alltså, jag menar inte något nedvärderande med det, eller ifrågasätter dem på något vis (tvärtom, jag följer flera av loppibloggarna), utan jag undrar bara vad det är som gör att just vissa personer (och deras liv) blir så intressanta för andra personer?  Vet du?
 
Själv läser jag mest mammabloggar. Jag tycker att det är intressant att få en liten inblick i hur andra upplever och hanterar livet med småbarn.  Så jag tänker att det nog är en viktig faktor för att locka läsare, dvs att bloggen bjuder på något som en som läsare kan relatera till (där ligger jag lite i lä, min situation är ju inte så vanlig). Men samtidigt, det finns ju tusentals mammabloggar, så varför blir några så mycket mer besökta än de flesta? Handlar det om marknadsföring? Slumpen? Kvaliteten på bloggen? Något annat?
 
 
#1 - - Anonym:

Har läst din blogg och beundrar dig verkligen! Vi bor säkert inte alls i samma stad, jag befinner mig i Västra götaland, men annars hade jag gärna ställt upp som barnvakt eller åtminstone hjälpt dig på något sätt! kanske konstig kommentar men vill bara ge pepp, du är stark och var inte rädd att be om hjälp om du har sådana i din bekantskap som du vill ställa upp. Kram, hoppas att din kväll är fin <3

Svar: Men åh vad glad jag blir av denna kommentar! Tack! Jag känner mig inte alls särskilt stark, mer som ett vrak, så pepp tas tacksamt emot. Vi bor i Storstockholm (tyvärr, jag skulle mycket hellre bo i en småstad eller mindre tätort) så det blir svårt för dig att hjälpa. Men jag blir verkligen jätteglad ändå! Tack fina du!
Mamma bläckfisk

Till top