mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Höst och virus

Livet i v�r familj, sjuka barn Ensamstående, Fotografering, Höst, Mamma, Trillingar, VAB, Virus, bläckfisk, fyrabarnsmamma, förkylning, mörker, skolfoto, säsong, upp och ner, upp och nervänd Permalink0
Nu är det höst. Det  betyder att startskottet för virussäsongen för alla barnfamiljer har avfyrats. Nu blir det till att köra hårt fram till maj. Förhoppningsvis minskar antalet virus som vi åker på under årets mörka period med antalet år som barnen fyller. Men med fyra barn (och en vuxen) i familjen är det ändå oundvikligt att åka på en hel del vab.

En sväng magsjuka har vi redan avklarat. Nu är Camila hostig och rosslig. Ingen feber än så länge, men risken är stor att det bryter ut under natten. Såklart, för imorgon är det skolfotografering för trillingarna (Matias har fotats idag) och då vill jag ju gärna att mina barn är krya nog att vara där, i skolan alltså, så att de blir fotade. Så nu håller jag tummarna hårt (mentalt alltså, IRL används dessa tummar allt för mycket för att kunna hållas) för att hon inte ska bli sämre under natten. 
 
Jag känner mig inte alls redo för att ta mig an en höst och en vinter, med virus, ytterkläder, insöande bilrutor, etcera, nu. Hur kunde våren och sommaren försvinna förbi så fort?
 
Upp-och-ner-vänd Camila. Så här pigg var hon inte idag. Det är förkylning på gång. 
 
 
 
 
Till top