mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Utvecklingssamtal med trillingarna och försvunnen tand

Livet i v�r familj Ensamstående, Mamma, Skola, Trillingar, Utvecklingssamtal, fyrabarnsmamma, pedagoger, tand, tandfén, tappad tand Permalink1
Idag har vi haft utvecklingssamtal x 3 i skolan. Trillingarnas första utvecklingssamtal någonsin, för på förskolan hölls alltid samtalen utan att barnen var närvarande. För mig var det första utvecklingssamtalen med trillingarna i skolan. Så vi var alla lite nervösa. 
 
Det gick jättebra. Mest orolig var jag inför samtalet med den av mina trillingar som är väldigt busig, har väldigt stark egen vilja, och svårt med att sitta still. Men det gick bra. Hen får det stöd hen behöver och ställer inte till med (stora) problem i gruppen. 
 
Lite orolig var jag också inför samtalet med den av mina små som är ett litet känsloknippe (alltid antingen superglad, superarg, eller superledsen), perfektionist, och som blir väldigt frustrerad när hen inte får jobba på i sin egen takt och göra klart det hen håller på med. Men det samtalet gick också bra. 
 
Den tredje av mina små var jag inte orolig för att ha utvecklingssamtal med. För hen är för det mesta skötsam (i alla fall i skolan) och (skapligt) nöjd. Det samtalet gick också bra. Men det visste jag ju att det skulle göra. 
 
Nu känns det så bra. Tryggt med så proffsiga pedagoger som förstår sig på mina barn så bra. 
 
Den här unge mannen har tappat ytterlgare en tand (tredje tanden som ryker). Vi upptäckte det i morse. Den satt där när tänderna borstades igår kväll. Så någon gång under nattens lopp försvann den. Spårlöst. Nu har vi skrivit brev till tandfén och bett om att han ska få en peng ändå. Så vi får se hur det går under natten. Jag råkar nämligen veta att tandfén har slut på tior i plånboken. Som tur är kan hon växla till sig en från någon av barnens sparbössor. 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Karin:

Alltså tandfeen i det här huset har fasligt lång leveranstid på tiorna, å ibland blir det i Euro istället. ;)

Svar: Haha, ja det är ingen ordning på tandfén nuförtiden.
Mamma bläckfisk

Till top