mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Gröna lund sommaren 2019

Livet i v�r familj, aktiviteter för barn 2019, Aktiviteter för barn, Barn, Ensamstående, Gröna lund, Grönan, Mamma, Sommar i City, Stockholm, aktiviteter, fyrabarnsmamma, sommar, sommarlov Permalink0
Hittills har det varit rätt fullt med aktiviteter på vårt sommarlov. I lördags var vi på Gröna Lund. Jag passade på när bara Matias och Camila var hemma. Gabriel och Theo var med sina kontaktfamiljer. Lite taskigt kanske med Gabriel och Theo är inte riktigt redo för Gröna Lund ännu. Camila är lite mognare än sina trillingbröder och har dessutom en annan sorts personlighet. Hon är jättemodig och älskar sånt som går fort och är lite läskigt. Rätt stor del av grönanbesöket spenderades i diverse köer, men det blev ändå en jättebra dag. Barnen hade jätteroligt. 
 
Igår blev det en liten utflykt till Ikea. Jag behövde handla lite förvaringsgrejer. Jag har nämligen påbörjat något hemma som börjar kännas som ett helt omöjligt projekt. Jag fick för mig att jag skulle organisera i garderoberna. Tyckte att det började bli dags eftersom det knappt går att öppna garderobsdörrarna i vårt hem längre utan att det trillar ut ett berg av kläder och andra pinaler över en. Men hjälp vilket stort projekt det är! Jag kommer nog inte bli klar förrän framåt jul.  
 
När vi skulle åka klagade barnen och (Matias) sa att det inte är någon bra sommarlovsaktivitet att åka till Ikea. Men sen hade de roligt i alla fall. Vi åt lunch i restaurangen (jag älskar priserna för barnportionerna där!) och sen fick barnen leka i lekrummet en timme medan jag handlade det jag skulle ha. 
 
 
Camila uppträdde med clownerna. Men allvarlig min.
 
 
 
Camila på karusellhäst.
 
Det blev mycket väntan i köer på Gröna lund. Då får en roa sig med att klättra
på staket och göra roliga miner.
 
Mina barns fötter susar förbi.
 
 
Mitt lilla monster.
 
Radiobilar.
 
Full fart neråt. Matias åker längst fram med håret som står rakt upp och helt
oslagbar min.
 
 
 
Camila blev INTE glad när hon intre fick åka twister för att hon var för kort. Här
sittstrejkar hon. 
Till top