mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Trillingarnas första dag på fritids och lite parkteater (Gregarious)

Livet i v�r familj, aktiviteter för barn Akrobatik, Cirkusföreställning, Company Soon, Gregarious, Kulturhuset, Parkteater, Samling, Skola, Skolvärlden, Stadsteatern, Trillingar, fritids, fyrabarnsmamma, förskoleklass, inskolning, sexårs, teater Permalink0
Idag tog trillingarna sitt första steg in i skolvärlden. Det var första inskolningsdagen på fritids. Vi mjukstartar med korta dagar måndag-onsdag denna vecka, innan skolan och allvaret kör igång nästa vecka. 
Det gick skapligt bra. En av mina små blev mammig och ville helst hänga på mitt ben. En annan av dem ville inte sitta still och vara med på samling. Men för en av dom gick första fritidsdagen jättebra. Så en av tre, 33% av dem, klarade dagen galant. Det får en vara nöjd med. 
 
Det är lite knepigt att skola in tre barn samtidigt. Det blev en massa spring fram och tillbaka mellan barnen, vilket inte var helt lätt med tanke på att en av dem ville hålla mig i handen (och inte släppa taget) hela tiden. Vissa dagar (eller typ alltid) skulle jag verkligen behöva klona mig. 
 
Dagen avslutades med akrobatisk parkteater. Cirkusföreställningen Gregarious framfördes av Company Soon i samarbete med Kulturhuset /Stadsteatern. Superhäftigt! Så duktiga! Barnen tyckte också att det var kul även om deras tålamod för att vara stilla och titta inte riktigt räckte hela föreställningen igenom.
 
Spända och förväntansfulla trillingar (och deras storebror) på väg till sin första dag på fritids. 
 
 
Matias och kompisen Anton tittar på akrobatisk parkteater.
 
 
 
 
Till top