mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Kalashelg och förkylning

Livet i v�r familj, sjuka barn Barn, Barnkalas, Ensamstående, Kalas, Mamma, bläckfisk, fyrabarnsmamma, förkylning, mammablogg, vab Permalink0
Vi har haft en riktig kalashelg, för barnen var bjudna på födelsedagskalas både igår och idag. Så det blev tårta, godis, och en massa lek, för dem både igår och idag. De har haft jättekul.
 
Men de har också hunnit med att bli förkylda. Camila började redan igår med ordentligt med snuva,och på kalaset idag satte hon igång att hosta en väldig massa. Nu på kvällen känns hon varm och lite småfebrig. Matias har också börjat hosta och småkillarnas näsor rinner. Jag är också dunderförkyld och känner mig inte alls särskilt pigg, så om det inte hade varit för att jag har galet mycket att göra denna vecka hade jag nästan sett fram emot att få vabba imorgon. Nu känns det istället jättestressande. Men något större hopp om att kunna gå och jobba imorgon har jag inte.
 
 
Korvätning pågår
 
 Kalastjejer
 
 
 Kalaslekande barn (allihop mina, lyckligt lottade jag)
 
 
 
 En jättestor trumma och en liten Matias.
Till top