mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Dags för VAB igen?

Hälsa Bläckfisk, Ensamstående, Mamma, Trillingar, Virus, fyrabarnsmamma, sjuka barn, vab Permalink1
Ytterligare en helg har passerat. Jag och trillingarna har inte varit utanför dörren på hela helgen. M fick komma ut och cykla en stund idag med sin moster och sin kusin (tack fina ni!). Trillingarna har varit på uselt humör denna helg, även om det inte alls var lika illa idag som det var igår. M, å andra sidan, har varit som en liten ängel. Han har varit glad, lugn,  och har lyssnat på mig och gjort det jag har bett honom att göra. Jag är alldeles förbryllad?? Hoppas, hoppas, hoppas, att detta är någon ny sorts utvecklingsfas som han ska gå igenom och att den varar läääänge!
 
Så här ser C:s ögon ut idag. Det är stor risk för VAB imorgon.

Trillingarnas dåliga humör denna helg är nog på väg att få en förklaring. C har nämligen börjat snora och hosta och hennes ögon är röda och rinniga (stackars lilla plutta!). Så det verkar vara virus på besök (invasion snarare, de är inte välkomna!) i familjen. Igen. Det ser inte ljust ut vad gäller jobbandet imorgon. Vab-hotet hänger som en mörk skugga över oss.
 
 
#1 - - Anneli:

Förbaskade virus... Kul med M! kanske 4-års trotset börjar lägga sig. Finast och bäst är han!!!

Svar: Det sitter fortfarande i! Han är en liten ängel, trots att han är sjuk. Jag är så förbryllad (men glad). Ja, visst är han fin!
Lisa Sandberg

Till top