mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Vab, frisör och pizza

Livet i v�r familj Barn, Ensamstående, Frisör, Fyraåring, Mamma, fyrabarnsmamma, vab Permalink1
Alla barnen är förkylda (jag med) och Matias var så pass förkyld att han inte var i skick för att gå till förskolan imorse även om han inte har feber. Jag tycker ofta att det är svårt att avgöra när ett barn bör stanna hemma från förskolan. När de har feber, eller är hängiga, är det ju självklart. Men när de är så där mitt emellan, förkylda men ändå rätt pigga? För att ha dem hemma vid minsta lilla förkylningstecken går ju inte, då skulle jag aldrig kunna jobba. Trillingarna fick gå till förskolan trots att de är lite snoriga, så att Matias skulle få lugn och ro till att vila.  
 
Liten sjukling
 
Så det blev VAB istället för konferens för mig idag. Lite trist, för temat för dagen var väldigt relevant för mig och jag hade gärna varit med. Och irriterande eftersom vi var så nära till att få en hel månad utan varken vab eller sjukskrivning, vilket skulle ha varit den första sen trillingarna föddes (tror jag, har inte stenkoll). Men på månadens sista dag gick det såklart åt pipan med det.
 
Själv har jag varit helt galet trött idag. Jag tycks vara det varannan dag numera. Det är som att jag bara klarar av att hålla igång en dag i taget, sen behöver jag en dag för att vila upp mig (vilket så klart inte går när en är själv med fyra små barn).
 
Vi i alla fall något gjort för vi tog tillfället i akt till att få Matias klippt, vilket verkligen var på tiden för håret hängde i ögonen på honom. Vi har frisör och pizzeria i huset där vi bor, så dagens äventyr blev att besöka dem båda. Alldeles lagom mycket aktivitet för en förkyld liten kille och en trött mamma.  
 
Matias hos frisören.
 
 Pizzeriaselfie (är i stort behov av en bättre kamera!!!).
#1 - - Anneli:

Vad fin Matias blev i håret, han ser nöjd ut på bilden.
Säkert stämmer "varannandagsteorin", Kanske kropp och hjärna
stänger ner och laddar reservbatterier, så du känner dig extra trött,
inför dagen efter.. Undra om det finns någon forskning på det?
Ska googla lite...
Kram

Svar: Han blev jättefin, och väldigt nöjd själv.
Mamma bläckfisk

Till top