mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Virus på blixtvisit

Livet i v�r familj, sjuka barn Ensamstående, Mamma, VAB, Virus, fyrabarnsmamma, förkylning, vab Permalink0
Vi fick en blixtvisit av ett virus denna helg. I fredags vaknade både Camila och Gabriel snoriga på morgonen. På kvällen blev Camila sämre och under natten till lördagen fick hon feber. I lördags var hon jättedålig med hög feber och så slemmig i halsen att hon kräktes. Jaha, tänkte jag, nu sätter det igång med samma maratonVABbande som vi har haft de senaste åren (sen trillingarna föddes). Men, särskilt maratonaktigt blev det i alla fall inte denna gång (peppar peppar) för idag vaknade Camila frisk och pigg. Och pojkarna verkar ha klarat sig undan (än så länge, peppar peppar).
 
Det är det andra viruset som vi tacklar denna höst och det förra passerade förbi lika snabbt och lindrigt. Tänk om det är en ny trend!! Det vore fantastiskt. Men inte så troligt. Risken är snarare att denna höst och vinter blir ännu mer VABintensiv än de föregående, för det går vattkoppor på Matias skola.
 
Denna lilla busunge fick en tuff lördag med feber och dunderförkylning men tog sig snabbt igenom det och idag har hon varit pigg och frisk.
 
 
Till top