mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Dunderförkyld efter halloween

Livet i v�r familj Permalink0
Jag vet inte vad som är värst, att vara sjuk samtidigt som barnen är sjuka (och behöva ta hand om sjuka barn när man själv är sjuk) eller att vara sjuk när barnen är friska (och härjar omkring som vilda gaseller i vår lilla trea, rejält uttråkade efter att ha varit inne med sin sjuka mamma hela dagen)? Och när är det är mest synd om barnen? När de är sjuka själva eller när de i friskt och piggt tillstånd tvingas till husarrest på en liten yta på grund av att deras mamma inte orkar gå ut med dem? Eller kanske är det värsta ändå det faktum att vi hade en massa gäster hos oss igår som nu kanske är smittade av dunderviruset som jag igår inte hade en aning om att det skulle bryta ut under natten till idag? Måtte det vara snabbt övergående!!
 
Igår bjöd vi storfamiljen (morfadern, mostern, kusinerna, kusinens pojkvän) och barnens pappa på Halloweenlunch. Det blev pumpasoppa med en massa olika tilltugg. Jag var jättenöjd med soppan som blev supergod, enligt mig. Men den gick inte alls hem hos barnen (eller hos barnens kusin + pojkvän). 75% av barnaskaran (pojkarna) vägrade att ens smaka på soppan, medan de resterande 25% (Camila) tyckte att det var gott. Men barnen åt av prinskorvar, halloweennuggets och salami, så de gick ingen nöd på dem. Till efterrätt blev det glass med marängspöken och chokladbollsfladdermöss som barnen pysslat ihop under fredagskvällen.
 
Jag skulle gärna ha illustrerat detta inlägg med en lång radda färgglada foton på barnen i sina utstyrslar (de var sååå läskiga och sååå söta) men som vanligt han jag knappt ta några foton. 
 
Kommer inte våra gäster snart!!!! (det finns en liten busig häxa inne i häxhatten).
 
 
Inte konstigt att Theo ser lite orolig ut, han sitter till bords bredvid ett
monster och en häxa (det finns dessutom tre vampyrer och ytterligare
en häxa i resten av sällskapet).
 
Så här farlig kan en vampyr se ut (bakom vampyren
syns även den läskiga, rynkiga och stornäsade, häxan Camila)
 
 
Gabriel ville vara ett monster. Jag vet inte riktigt om
det var det han var, men läskig var han i alla fall (och söt!).
 
 
 
Gästerna bjöds på chokladbollsfladdermöss som barnen gjort.
 
 
Det var inte så lätt att måla ögon och mun på maräng-
spökena så en del såg mer ut som monster än som spöken.
 
 
Bästa halloweengodisskaparen Gabriel! Syskonen
gjorde några stycken fladdermöss och några stycken
marängspöken var, men Gabriel gjorde massor.  Kanske
ser vi här början på en framtida karriär som konditor?
 
 
 
 
Till top