mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Varning för (en väldigt söt) mobiltjuv!

Livet i v�r familj 3,5-åring, Ensamstående, Mamma, busunge, fyrabarnsmamma, mobiltjuv Permalink1
Varning för mobiltjuv!!
 
I vårt hem bor en garvad mobiltjuv. När du minst anar smyger han åt sig din mobiltelefon och springer iväg med den. Ofta skrattande, så ser du hans lilla ryggtavla plötsligt rusa iväg mot sovrummet samtidigt som du hör honom fnissa förtjust så är det läge att börja ana ugglor i mossen. För den sluge lille tjuven brukar gömma sitt stöldgods under madrassen till min säng. Men inte alltid. Ibland hittar han på nya gömmor. Då kan jakten efter den stulna mobiltelefonen bli rätt långdragen. Som den gången han gömde min mobiltelefon i en resväska (som tur var erkände han till slut sitt brott och visade mig gömman).
 
Tur att det är långt kvar till straffmyndighet (måtte han tröttna på denna ovana innan småbarnsåren är över, för det är ju inte riktigt lika charmigt om han gör så när han är tonåring) och att det mest är hans egen mamma som drabbas.  
 
Varning! Håll hårt i mobiltelefonen när denne unge man är i närheten!
#1 - - Agneta:

Haha!! Ja, mobiler och nycklar - vad är det som är så spännande med att stjäla detta? Har han börjat ta egna selfies med din mobil också? Tänkte att det kunde ju vara lite kul efter allt letandet!

Svar: Gabriel är helt tokig i både mobilen och nycklarna, men det är bara just dessa två saker han tar. Så skumt att just de lockar så, vad kan det bero på? Nä, inga selfies, men en väldig massa foton på olika vinklar av vårt hem och diverse konstiga närbilder (t.ex. ca 100 foton på något som jag tror är mitt lår).
Mamma bläckfisk

Till top