mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Hemma igen

Livet i v�r familj Ensamstående, Hus, Husvakt, Lägenhet, Mamma, Semester, fyrabarnsmamma, trångbodd Permalink1
Nu är vi tillbaka i vårt hem igen. Efter att ha fått bo i ett stort hus i två veckor känns vår lägenhet klaustrofobisk. Och på ett kick fixade barnen så att den dessutom blev jättestökig (trots att två av dem var på lekdate hela eftermiddagen). Imorgon börjar vardagslivet igen.  
#1 - - Maya:

Hoppas första dagen gått bra och även om det just nu känns som skit så kommer det bli bättre och bättre. Kram

Svar: Tack! Förskolestarten efter sommarlovet har gått hur lätt som helst med trillingarna (peppar, peppar). Matias hade sin första fritidsdag idag, men han vara bara där i två timmar och jag var med hela tiden, så där vågar jag inte ropa hej ännu. Du har rätt (som vanligt), det kommer att bli bättre och bättre från och med nu. Snart är trillingarna förbi trotsåldern och då blir det förhoppningsvis lite lugnare. Åtminstone fram tills tonåren.
Mamma bläckfisk

Till top