mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Vabdag

Livet i v�r familj, sjuka barn Ensamstående, Mamma, Trillingar, VAB, Virus, fullt upp, fyrabarnsmamma, livet med barn, stress, vab Permalink1
Nu är det höst på riktigt! Och snart är det vinter! Nu kör det igång med alla födelsedagar, lucia, jul och allt runt omkring det. Det kommer att vara fullt upp fram till nyår. Kul så klart, men också svårt att få tiden (och pengarna) att räcka till.
 
Inte blir det bättre av alla virus som vi brukar attackeras av under årets mörka och kalla månader. Det har redan satt igång. Igår var Matias hängig och på eftermiddagen fick han feber.
 
Alla fyra fick stanna hemma idag. Efter en natt nästan helt utan sömn (för mig) orkade jag inte gå upp imorse för att stressa iväg till förskolan med de som var friska. Idiotiskt nog satte jag sent igår kväll igång med planeringen av de kommande födelsedagskalasen vilket triggande igång tillräckligt mycket stress för att jag sen inte skulle kunna somna. Det, i kombination med att jag under hela natten blev väckt var 20:e minut av att det barn som sov i min säng (de turas om) bökade runt som en mask med klåda, ledde till att jag inte hann sova mer än några enstaka timmar innan väckarklockan ringde.
 
Så det blev en vabdag idag. Men vi har haft det rätt mysigt med, bland annat, teparty på hallgolvet. Och jag hannn faktiskt få lite jobb gjort också.  
 
Teparty i hallen (ljuset är LED, ingen brandrisk).
 
 
 Vabdag med dataspel (de turades om utan bråk, helt otroligt!).
 
 
 
#1 - - Anonym:

Så sorgligt

Svar: Ja verkligen.
Mamma bläckfisk

Till top