mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Livets små jäkelskap - nattliga olyckor i sängen och tvättberg som nästan når taket

Livet i v�r familj Barn, Ensamstående, Mamma, fyrabarnsmamma, kiss i sängen, lakan, olyckor, säng, sängvätning, tvätt Permalink1
Är det något med nytvättade lakan som gör barn extra kissnödiga under natten? Eller är det bara min vanliga otur som gör att nattliga små olyckor tenderar att inträffa i detta hem just de nätter då sängen precis har renbäddats? Aldrig händer det natten före det att lakanen ändå ska bytas.
 
Igår bytte jag lakan i alla sängar och under natten hade vi inte bara en, utan två, "olyckor". I två olika sängar. Till saken hör dessutom att jag i samband med gårdagens lakansbyte tog beslutet att ta bort det inplastade madrasskyddet för gott från en av sängarna eftersom det inte skett någon olycka där på så länge. Det visade sig vara ett förhastat beslut. Eller, så var det just precis därför som olyckan var framme i natt. För att jäklas liksom.
 
 
En skulle kunna tro att jag har valt att tapetsera väggarna (eller madrassera snarare) med
tvätt. Tvättberget i vårt hem når nästan taket. Svårt att tro att tvättmaskinen faktiskt går
varm här varje dag, men så är det.
#1 - - Agneta:

Ja, men så är det! Det händer att vår hund kräks i sängen, men bara när vi renbäddat! :O

Svar: Haha, då är det alltså inte bara min otur det handlar om utan ett generellt fenomen.
Mamma bläckfisk

Till top