mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Fokus på plugg och tenta

Livet i v�r familj Distanskurs, Ensamstående, Familjepsykologi, Mamma, Studier, Tenta, fyrabarnsmamma, småbarn Permalink5
Nu har det varit tyst på den här bloggen i några dagar. Jag är inne i en period där min kapacitet är begränsad och jag klarar inte av att ha  många bollar i luften samtidigt (minstone hoppas jag att det är en period och att det kommer att gå över, för det är frustrerande att vara så seg i huvudet). Den här helgen var det tentamendags i mina studier och jag behövde koncentrera mig på det för att ha en sportslig chans att klara tentan. 
 
De senaste dagarna har jag alltså fokuserat på att plugga till en tenta. Jag har ju egentligen inte alls tid att studera nu och jag inser själv hur galet det är att försöka göra det samtidigt som jag är ensamstående, arbetande, mamma till fyra små barn. Men det är så roligt att jag inte kan låta bli. På något konstigt sätt känns det som om jag faktiskt får mer energi av det än det tar. Så jag läser på distans på halvtid. Familjepsykologi. Superintressant!
 
Och jag klarade tentan!
 
Under de senaste dagarna har mitt fokus legat på detta (och barnen förstås).
#1 - - Maya:

Grattis!!!

Svar: Tack!!!
Mamma bläckfisk

#2 - - Veronica:

Wow - du är så driven som klarar av att plugga i din situation. Jag har själv provat att plugga med barn, i ett ämne som jag brinner för, men jag fick inte till det! Jag får prova igen om några år! Men härligt att det ger dig energi. Story grattis till tentan!

Svar: Tack! Jag är inte säker på om jag kommer att få till det heller, hittills har det gått med nöd och näppe.
Mamma bläckfisk

#3 - - Agneta:

Grattis till tentan! Jag förstår hur du tänker med att du får energi av att studera något intressant. Jag läste på distans 50% i två år samtidigt som jag jobbade som vanligt. Visst var det svårt att få ihop tiden och visst fick jag välja bort några saker i mitt liv den tiden. Men som du säger, fick jag energi av att studera, det var liksom självbelönande att sätta sig med böckerna. Jag kan sakna det lite nu.

Svar: Tack! Du satte huvudet på spiken, självbelönande är precis vad det är! Men ack så svårt det är att få tiden att räcka till!
Mamma bläckfisk

#4 - - Carro:

Grattis till tentan!!!

Svar: Tack!!
Mamma bläckfisk

#5 - - Christina:

Stort grattis till klarad tenta! Vilken kvinna, vilka superkrafter du verkar ha! Heja dig! Kram Christina

Svar: Tack! Nä, några superkrafter har jag dessvärre inte alls, tvärtom, jag är en tunnis (i kraft alltså, inte i centimeter). Men jag kämpar på så gott jag kan. Kram!
Mamma bläckfisk

Till top