mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Sista matlagningen till föräldrakooperativet - korvgryta

Förskola och skola, Livet i v�r familj Ensamstående, Korvgryta, fyrabarnsmamma, förskola, föräldrakooperativ, mammablogg Permalink0
Sista matlagningen till barnens förskola är avklarad! Korvgryta blev det. Tiden som föräldrakooperativförälder tar slut imorgon. Då är det Matias sista dag på den fantastiska förskola som han har gått på sen han var två år liten. Trillingarna var 13 månader små när de började där. För tre veckor sen bytte de till en kommunal förskola.
 
Jag kommer verkligen att sakna denna förskola! Jag kommer att sakna tryggheten i att alltid känna mig säker på att mina barn har det bra medan jag arbetar. Jag kommer att sakna personalen och det faktum att de alltid har (tar sig) tid att prata med föräldrarna och berätta hur barnens dag har varit. Jag kommer att sakna gemenskapen med de andra föräldrarna. Allt det och mycket mer kommer jag att sakna. Men jag kommer INTE att sakna matlagning, städning, mötesantecknande, festfixande, och allt annat jobb som det har inneburit att vara en del av ett föräldrakooperativ. Jag har inte tid eller ork till det. 
 
Korvgryta till barnens förskola. Den är mycket godare än den ser ut. Jättegod faktiskt.
Receptet finns här.
 
 
Till top