mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Simskolan avklarad

Livet i v�r familj, aktiviteter för barn Ensamstående, Mamma, Simskola, femåring, fyrabarnsmamma, simmärken Permalink1
Grattis min duktiga Matias som har klarat simskolan!! Alla etapperna (baddaren, baddaren gul, silverpingvinen och guldfisken) är nu avklarade och Matias är förklarad simkunnig! Jippi! Han är jätteglad för han har inte alls tyckt om att gå i simskola och tycker nu att det är jätteskönt att han inte behöver gå dit mer. Själv har jag, som vanligt, dubbla känslor. Jag är lättad över att slippa all logistik, stress, och pusslande med barnvakter till trillingarna, som har krävts för att vi ska lyckas ta oss dit varje vecka (en lång period var det två gånger i veckan som vi skulle vara där), men kommer nog ändå att sakna att sitta på läktaren och titta på honom medan han simmar. Det har ju faktiskt varit en perfekt aktivitet för mig om man tänker efter. Jag har fått sitta och vila en stund utan att behöva passa upp på någon och utan att behöva svara på femtielva tusen "Mamma, ...?" i minuten, men samtidigt sluppit sakna barnen eftersom jag har haft Matias bara en liten bit ifrån mig. Annars krävs det att jag går hemifrån och lämnar barnen till barnvakt för att jag ska kunna vila en stund, och då saknar jag alltid barnen lite grann vilket gör att jag inte helt och hållet kan uppskatta min paus .
 
Om två år är det dags igen, med trillingarna (gulp!).
 
Tre nya märken har satts upp på Matias sköld och nu är simskolan avklarad.
 
 
#1 - - Agneta:

Vad roligt!! Skönt att ha ett av barnen simkunniga, för jag gissar att du har fullt upp att hålla koll på alla om ni besöker någon strand i sommar.

Svar: Ja, jag vågar mig knappt på att åka till en strand med dem. Jag gör det inte själv, utan ser alltid till att ha en annan vuxen med som kan hjälpa mig att hålla koll på barnen.
Mamma bläckfisk

Till top