mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Födelsedag

Livet i v�r familj Ensamstående, Födelsedag, Mamma, fyrabarnsmamma Permalink4
Jag har aldrig riktigt trott på folk som säger att de har glömt bort sin egen födelsedag. Det datumet är ju så inmejslat i huvudet att det inte går att missa, tänker jag. Men i år var det faktiskt nära att jag gjorde det själv, glömde bort min födelsedag alltså. Jag hade inte haft en tanke på att jag snart skulle fylla år när jag blev påmind av min syster för några dagar sen och hade hon inte påmint mig hade jag nog kanske faktiskt glömt bort det helt. 
 
Men nu blev jag påmind så jag har varit medveten om att det är min födelsedag idag. Men jag hade lika gärna kunnat ha glömt bort det för jag har inte haft den minsta lilla lust att fira någon födelsedag idag. Det har varit så mycket att stå i senaste tiden att jag är helt slut och det enda jag ville göra idag var att vara hemma och ta det lugnt.  Så jag avstyrde eventuella uppvaktningar och lät bli att informera barnen om vilken dag det var. 
 
Istället för födelsedagsfirande har vi haft en hemmadag med film och lördagsgodis. Precis vad jag behövde. Födelsedagsfirandet får vänta till på tisdag. Då får barnen fira både mig och Sverige samtidigt. 
 
 
#1 - - Maya:

Grattis!

Svar: Tack!
Mamma bläckfisk

#2 - - Agneta:

Grattis!! Jag brukar försöka tona ner allt runt min födelsedag. Ena sidan av släkten älskar kalas och firande, men jag vill helst slippa.

Svar: Tack! Jag är ambivalent till kalas och firande. Det är allt jobb runt omkring som jag tycker är jobbigt. Särskilt nu när min ork är så skör.
Mamma bläckfisk

#3 - - Anonym:

Grattis på födelsedagen! <3

Svar: Tack!
Mamma bläckfisk

#4 - - Anonym:

Grattis i efterskott!❤️

Svar: Tack!
Mamma bläckfisk

Till top