mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Bio och nationaldagsfirande

Livet i v�r familj 6 juni, Bio, Ensamstående, Klas klättermus, Mamma, Nationaldag, Picknick, Trillingar, barnfilm, film, fyrabarnsmamma Permalink1
Den här veckan har börjat aktivt. Igår var barnens förskola stängd eftersom det var klämdag. Barnens pappa kom för att träffa barnen och vi tog hela gänget på bio. Vi såg Klas Klättermus och de andra djuren i Hackebackeskogen , som visade sig vara en alldeles lagom film för tre stycken treåringar (femåringen, dvs Matias, gillade också filmen). Sen fikade vi, eller försökte i alla fall. Barnen var inte alls på humör för att sitta stilla, de hade ju redan suttit stilla i över en timme på bion. Så det blev ingen vidare rofylld fika, men vi vuxna fick i alla fall koffeinbehovet stillat (jag visste nog att fika direkt efter bion var en dålig idé, men eftersom jag var så galet kaffesugen så ignorerade jag den vetskapen). Efter det åkte vi till en stor lekplats där vi aldrig varit förut. Det lustiga var att vi skulle till en annan lekplats, som ligger vid en 4H gård, men villade bort oss och hamnade istället på en stor parklek. Barnen var glada över att få prova på ett nytt lekställe.
 
Idag har vi varit på nationaldagsfirande i slottsparken här i vår kommun. Det var massor med folk. Barnens morfar (min pappa), hans fru och barnens moster (min syster) var med. Vi hade picknick och tittade på gymnastikuppvisning och barnen fick flaggor att vifta med. Jag blev dessutom lite firad för min födelsedag häromdagen, med tårta, presenter och sång. Helt klart värt stressen som blev när vi skulle iväg ut (vi brukar inte direkt ha vår bästa stund när vi är på väg ut någonstans, åtminstone inte när vi har bråttom).
 
 
Matstopp på vägen till bion.
 
 Testning av "ny" lekpark pågår.
 
 
 "Mamma, såg du? Jag snurrade runt i rutschkanan!"
 
 
 Yiihaaa!
 
 
 Matias rullar ned för kullen.
 
 
 Theo firar nationaldagen.
 
 
 Nationaldagspicknick.
      
 
Jag blev också firad idag, med presenter. Tack älskade syster!
 
#1 - - Agneta:

Låter som en riktigt trevlig dag och fint väder fick ni också!

Svar: En toppendag (bortsett från stressen när vi skulle iväg)!
Mamma bläckfisk

Till top