mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Gabriels första arbetsdag

Livet i v�r familj Ensamstående, Föräldraledig, Mamma, bläckfisk, fyrabarnsmamma, jobb, livet med barn, mammablogg, studiebesök Permalink0
Nästan varje morgon när jag lämnar barnen på förskolan säger Gabriel att han vill följa med mig. Han vill också gå och jobba, säger han. Jag brukar svara att han får vänta tills han blir stor, då kommer han att få jobba så mycket han vill och mer ändå.
 
Igår fick han följa med mig på studiebesök på jobbet. Jag tänkte att om han får se hur tråkigt det är på mitt jobb (ur ett barns perspektiv alltså, jag tycker inte att det är tråkigt där) så skulle han sluta vilja följa med dit. Där finns ju inget för ett barn att leka med, bara en massa skrivbord och vuxna som sitter och jobbar vid sina datorer.
 
Men tji fick jag, för Gabriel tyckte att det var jätteroligt. Han blev genast bästa polare med min skrivbordsgranne och fick sitta och "jobba" vid hans dator.
 
Efter det gick vi och åt lunch och umgicks lite bara jag och Gabriel, innan det blev dags att åka och hämta syskonen på förskolan.
 
Gabriel på väg till jobbet.
 
 
 
Så här roligt hade jag och Gabriel det igår.
 
 
Till top