mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Skrikmamma på lördagen - Junibacken på fredagen

Livet i v�r familj, aktiviteter för barn, föräldraskap Ensamstående, Mamma, Skrik, arg mamma, bläckfisk, fyrabarnsmamma, grannar, oväsen Permalink1
Igår hade jag en riktigt usel föräldradag. Vi var hemma hela dagen.  Barnen lekte och stökade till medan jag irrade omkring som en yr höna utan att få något vettigt gjort. Mest gick jag omkring och hyssjade irriterat på mina högljudda barn var och varannan sekund.  Grannarna har klagat flera gånger på att de för oväsen vilket har gjort att jag är konstant stressad över deras högljuddhet. Så numera ägnar jag massor av tid och energi på att försöka få dem att vara tysta och inte hela tiden banka i golvet.  Det har dock dessvärre helt motsatt effekt.  Ju mer jag säger åt dem desto mer liv för de. Sen slutar det med att jag också för en massa oväsen när jag skriker åt dem att "nu får det vara nog, var TYYYYYYSSSTAAAAA!!!!!" . Då får grannarna dessutom lyssna på galna mamman som vrålar åt sina ungar, vilket inte lär göra dem mer vänligt inställda till vår familj.
 
Fredagen var en mycket bättre dag. Jag var föräldraledig med Matias och vi spenderade hela dagen på junibacken.
 
Matias åker rutschkana på Junibacken.
 
 Matias provar Pippis säng.
 
 
 Glad junibackenbesökare.
 
 
 Ro, ro, ro min båt.
 
 En liten korvgubbe kommer åkande.
 
 
 Tag plats, nu flyger vi!
#1 - - Agneta:

åh, Junibacken är så fin! Jag var där med barnen när de var i den åldern och det var så lyckat!! :D
Grannarna kan väl inte klaga på att barnen låter på dagtid, barn är faktiskt inte tysta när de är vakna. Klaga kan grannarna göra om det låter likadant hela natten! :D

Svar: Ja, det är verkligen jättemysigt på Junibacken!Det är sällan som barnen för liv på nätterna numera. När trillingarna var bebisar skrek de på nätterna ibland, men den tiden är ju förbi sen länge tillbaka (känns det som, i själva verket är det ju bara två år sen de nyss hade fyllt ett). Och på vardagarna är det ju bara hemma i vaket tillstånd i ca 3 timmar, så det är främst på helgerna som de nog kan vara rätt störande för grannarna. De springer omkring på golvet och har en förmåga att tappa saker i golvet hela tiden, så de hörs nog rätt mycket för de som bor under oss. Men direkt under vårt vardagsrum, där de har sin lekhörna, bor det ingen. Där ligger förråden. Så det borde inte vara så farligt ändå. Grannen bredvid oss klagar på att de för liv i trapphuset. Jag gör verkligen mitt bästa för att hålla dem så tysta som möjligt, men det är nästan omöjligt. Men vi är ju inte ute i trapphuset mer än några minuter på morgonen när vi ska iväg och i några minuter under eftermiddagen när vi kommer hem, så en kan tycka att han borde kunna ha överseende med det.
Mamma bläckfisk

Till top