mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Redan sjuka

Livet i v�r familj, sjuka barn Ensamstående, Förkyld, Mamma, fyrabarnsmamma, sjuka barn, vab Permalink1
Sommarlovet hann knappt ta slut innan denna hösts vård av sjuka barn satte igång. Camila och Gabriel var så förkylda i morse att de fick stanna hemma från förskolan. Självklart var de sen hur pigga som helst under dagen och jag tänkte att de nog kommer att kunna gå till förskolan imorgon och började genast smida planer om vad jag då skulle kunna hinna få gjort. Men nu under kvällen har de såklart blivit sjuka igen, så nu är det åter igen tveksamt om de kommer att kunna gå till förskolan imorgon. Theo, som är frisk (än så länge) fick välja i morse om han ville gå till förskolan eller stanna hemma med sina sjuka syskon. Han valde förskolan. Jag förstår honom precis.
 
Matias börjar så sakteliga vänja sig vid att gå i skola (förskoleklass) även om han fortfarande tycker att det är läskigt när han ska gå dit på morgonen. På morgonen när vi kommer dit vill han helst inte släppa taget om mig. Men när jag hämtar honom på eftermiddagen vill han inte gå hem. Och på vägen hem kvittrar han på om hur roligt han har haft. Så det går definitivt framåt.
 
Mina sjuklingar fick följa med och handla mat idag.
 
 
Min hjälpreda Gabriel.
 
 Mina hjälpredor står redo för att plocka i varorna i kassarna (huller om buller).
 
 
Dagens fundering: "Varför heter det laga mat?, Maten är väl inte trasig? Borde det inte heta göra mat?"  (Matias 5,5 år)
 
#1 - - Agneta:

Haha!! Kluriga frågor från 5-åringar! :D

Svar: Ja, dagarna är fulla av frågor och funderingar nu. Så härligt (för det mesta)!
Mamma bläckfisk

Till top