mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Ute i friheten! - Lekplatshäng

Livet i v�r familj Barn, Burger King, Ensamstående, Lekpark, Lekplats, Mamma, Trillingar, fyrabarnsmamma, mammablogg, skräpmat Permalink0
Idag var barnen tillräckligt friska för att vi skulle kunna bryta vår isolering och våga oss ut. Det gick jättebra. Vi var alla glada över att få komma ut och lyckades ha en nästan helt gnällfri utflykt. Det blev skräpmat och lekplatshäng. På helgerna är ju förskolorna stängda och då kan vi "låna" deras inhägnade lekplatser. Det är toppen, barnen kan härja runt utan att jag blir stressad över att de ska springa iväg för långt.
 
Fördelen med att barnen (och jag) är sjuka så mycket är att det alltid känns helt underbart att få komma ut efter några dagars sjukisolering, oavsett väder. Idag var det mulet och grått, och alldeles underbart!
 
 

Alla fyra, helt försjunkna i sina tankar på Burger King. Det var tyst i flera sekunder.
 
 
 
Ivriga barn på väg till lekplatsen (att deras mamma sa att de inte fick springa iväg
hörde de visst inte).
 
 
 Matias och Gabriel gungar gungbräda.
 
 
Sjöman Theo navigerar sin båt.
 
 
 Gabriel står redo för att hjälpa bilarna med biltvätten, men det var dåligt med trafik idag.
 
 
Yiihaa!
 
 
Yiihaa, igen! (Matias val av häst var lite mer okonventionellt än Camilas (på
föregående foto))
 
 
 Tittut, Theo tittar fram.
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top