mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Jag hinner inte skriva nu - men snart

Livet i v�r familj Permalink1
Hej min kära och efterlängtade blogg och ni som läser den! Jag vill bara säga att jag inte har övergett bloggen. Det har jag inga planer på att göra, den ska ju barnen läsa när de blir större (hoppas jag, om de vill). Det är bara mycket just nu, med sjuka barn (det tar aldrig slut), maratonsvabbande som gjort att jag ligger efter på jobbet, och en dugga som ska in på fredag. Så jag hinner inte skriva. Men jag kommer snart att bli aktiv här igen. Ge mig några dagar till bara.
#1 - - Agneta:

En dugga? Vad är det?

Svar: En dugga är en deltentamen, en obligatorisk uppgift med andra ord. På min kurs har vi en massa gruppduggor. Vi ska föra kurslitteraturgrundade diskussioner kring frågor som vi får och sen lämna in en skriftlig sammanfattning av vår diskussion och våra slutsatser. Det låter inte så krävande (tyckte i alla fall inte jag) men har visat sig ta mycket mer tid i anspråk än jag hade räknat med.
Mamma bläckfisk

Till top