mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Virus igen - och mysdag med Gabriel

Livet i v�r familj Barn, Ensamstående, Föräldraledig, Höst, Mamma, Promenad, Trillingar, Virus, bläckfisk, fredag, fredagsmys, fyrabarnsmamma Permalink1
Då var det dags för virus igen. Två av fyra är snoriga, och en av dem, Camila, hostar. Idag kräktes hon på förskolan när de åt mellanmål, och med tanke på snor och hosta så drar jag slutsatsen att det var en slemkräks (är du känslig skulle du nog inte ha läst detta, fast har du hunnit hit så är det redan för sent), orsakad av förkylning, snarare än starten på en kräksjukeomgång. Jag hoppas innerligt att jag har rätt!  För kräksjuka i en fyrabarnsfamilj, där det bara finns en förälder på plats, är liksom att jämställa med att hamna i helvetet. 
 
Idag var jag föräldraledig med Gabriel. Vi gjorde inget särskilt, var på bibblan en stund, fikade, promenerade lite, och vilade. Mysigt!
 
På fik med Gabriel.
 
 Sötaste fikakillen.
 
Gabriel på promenad.
 
 Så underbart med en massa vackra höstlöv!
 
 Fredagsmys i vårt stökiga hem, med TV och popcorn.
 
#1 - - Angelica:

åh så tråkigt och bli sjuka.. När ni är så många också är det väl extra svårt o bli av med bakterierna? när en precis frisknat till och immunförsvaret är lite nere så blir man smittad av nästa? :/

Svar: Precis så är det. Alla virus går liksom runt hos oss. Före dess att den som insjuknat sist hunnit bli frisk har den som insjuknade först (och blev frisk först) hunnit bli sjuk igen.
Mamma bläckfisk

Till top