mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Verkstad, tandläkare, bilbesiktning och kalas.

Livet i v�r familj Barnkalas, Bil, Bilbesiktning, Ensamstående, Mamma, bilverkstad, fyrabarnsmamma, mammablogg, tandläkarbesök, tandläkare Permalink0
Det har varit fullt upp hela dagen idag. Jag har lämnat bilen på verkstaden för lite (svindyrt) fix, varit med Camila till tandläkaren (hon gapade duktigt på sitt livs första tandläkarbesök), handlat mat till helgen (och en stor mängd godis, som just nu riskerar att försvinna innan vi nått fram till halloween), hämtat bilen på verkstaden, besiktat bilen (det gick ok, men inte helt anmärkningsfritt), och varit på barnkalas. 
 
Jag har också haft förmånen att få spendera hela dagen tillsammans med Camila, vilket har gjort dagen till en bra dag trots att en stor del av den handlat om bilar (ett tema som jag inte är så värst intresserad av, som dessutom har en tendens att gå hand i hand med stora utlägg). Och det var kul att vara på kalas på kvällen och få umgås med lite trevliga föräldrar samtidigt som barnen hade jätteroligt.
 
Men nu är jag trött!!! Så nu ska jag sträcka ut mig på soffan en kort stund (det händer inte så ofta) och sen gå och lägga mig (någorlunda) tidigt. God natt!
 
 
Idag har jag hängt med denna fina tjej. Här väntar vi på bussen efter
att ha lämnat bilen på verkstaden.

 Ett gäng fyraåringar på fyraårskalas (en av dem är födelsedagsbarnet)
 
 Kompisar (lycklig Theo).
 
 Mera kompisar (glad Matias).
 
 
 Che fick också vara med på kalas.
 
 
.
    
Till top