mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Förkylda och gnälliga barn

Livet i v�r familj Barn, Ensamstående, Mamma, Raseriutbrott, Trillingar, Virus, fyrabarnsmamma, halloween, pumpa, sjuka barn Permalink2
Det blev en tuff dag idag med förkylda, gnälliga och småfebriga barn (två av dem). En av mina små trillingar har en tendens att drabbas av en total personlighetsförändring när han är sjuk. Han är vanligtvis en glad liten kille som det för det mesta är en fröjd att umgås med. Men när han är sjuk förvandlas han till den ilsknaste lilla 2,5 åringen på denna jord. Idag har han varit arg, arg, arg och ännu mera arg. Och ledsen.
 
Planen idag var att vi skulle få besök av ett par som väntar trillingar. Men i det kaos som vår dag bestod av så glömde jag helt bort det. Pinsamt! När de kom stod jag med huset på ända, håret på ända, barnen på ända (en som befann sig mitt i ett virusframkallat raseriutbrott), kläderna på ända, och var tvungen att säga att vi inte kunde ta emot dem idag. Och det kunde vi inte, för barnen var inte alls i skick för att vistas bland folk. Men det hade såklart varit bra om våra gäster hade fått veta det lite tidigare istället för när de stod utanför vår dörr.  
 
Lite halloweenpyssel fick vi ändå gjort (en ljuspumpa).
 
Matias var nöjd med hur läskig vår halloweenpumpa blev.
#1 - - Anneli:

Hu dumma visrus, hoppas de kryar på sig snart

#2 - - Anneli:

Hu dumma visrus, hoppas de kryar på sig snart

Svar: Virus är ett elände! Livet som småbarnsmamma hade verkligen varit mycket enklare utan alla dessa virus. Nu är de i alla fall skapligt friska, men jag har en känsla av att en ny vända virus redan är på gång (barnen är gnälliga).
Mamma bläckfisk

Till top