mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Fredagshäng med Theo

Livet i v�r familj Barn, Ensamstående, Föräldraledig, Mamma, bläckfisk, fredag, fyrabarnsmamma, köpcentrum, lunch, mammablogg Permalink1
Jag har varit föräldraledig med Theo idag. På fredagar brukar jag vara föräldraledig med ett, eller ibland två, av barnen och idag var det Theos tur. Theo fick bada länge och i lugn och ro (i vanliga fall är det full rulle i badet eftersom alla, eller i alla fall några av, barnen brukar bada samtidigt). Sen åkte vi och lunchade och hängde i ett köpcentrum i närheten där det finns flera olika lekställen för barn. Perfekt, för vi hann umgås en massa och medan Theo sov middag i sin vagn kunde jag passa på att handla det vi behöver inför helgen. Ingen stress på (nästan) hela dagen (bortsett från imorse när vi skulle iväg till förskolan för att lämna tre av barnen).
 
Jag älskar fredagar!
 
"Nu kommer jag och tar dig mamma!"
 
Mitt glada och söta lunchsällskap (som dock var mer intresserad av att
göra gubbar av maten än av att äta den).
 
 En liten och en stor groda.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Jenny Skyllberg:

Vad mysigt med lite egentid med ett av barnen :)

Svar: Ja, fredagar är bästa dagen i veckan för mig, då har jag tid att verkligen umgås med något av barnen. Det känns inte som om jag hinner det annars trots att vi är tillsammans. Det är alltid så fullt upp.
Mamma bläckfisk

Till top