mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Barnens önskelista - och tävling

Livet i v�r familj, aktiviteter för barn Ensamstående, Födelsedag, Jul, Julklappar, Leksaker, Mamma, Trillingar, Tävling, bläckfisk, fyrabarnsmamma, litenleker.se, näthandel, nätshopping, shopping Permalink0
Detta inlägg skrivs i samarbete med litenleker.se.
 
Jag tycker att det kan vara svårt att bestämma vad jag ska ge barnen i julklapp. Trillingarna har  fortfarande inte så lätt för att utrycka sig och ännu svårare för att tänka i abstrakta former och fantisera över vilka julklappar de vill ha, så att fråga dem vad de önskar sig går ju inte. Matias, å andra sidan, verkar vilja ha allt, men vad som står högst på önskelistan tycks ändras ungefär varannan sekund.
 
Men idag har vi provat med att göra en önskelista på litenleker.se. Vilken genial idé! Att klicka på ett litet hjärta, för att på så vis sätta ihop sin egen önskelista, var inga svårigheter för Matias, som ju snart fyller fem. Han tyckte att det var jätteroligt och satt länge vid datorn och klickade leksaker till önskelistan, och hjälpte dessutom sina småsyskon. Jag tror aldrig att han har suttit still så länge i streck tidigare (förutom när vi har varit på bio). För litenleker.se har 74 sidor med leksaker att klicka sig igenom och Matias klarade att ta sig igenom allihop. Camila tyckte också att det var roligt och orkade sitta med nästan lika länge som Matias. Theo var också med en stund, medan mest tog lite svängar förbi datorn för att kolla läget lite då och då.
 
Så nu har jag fått en massa idéer till julklappar. Och listan kan vi dela med alla andra som kan tänkas vilja köpa julklappar till barnen och på så vis underlätta deras inköp också. För väljer de att köpa något av det som barnen satt upp på sin önskelista tar det inte mer en max några minuter för dem att genomföra köpet. Dessutom slipper barnen få sånt som de inte vill ha och jag slipper ordna med returer. Supersmidigt!
 
Synd bara att vi inte har en massa köpstarka familjemedlemmar och släktingar som vill köpa presenter till barnen, för det är verkligen jättefina saker som säljs på litenleker.se (det är ont om familj runt oss och den som finns är antingen negativt inställd till julklappar eller inte så värst köpstark). Jag får istället hoppas på att vi har tur och vinner den TÄVLING som finns på litenleker.se hemsida. Gör man en önskelista från deras utbud, delar den enligt tävlingsinstruktionerna och svarar på en fråga, kan man nämligen vinna produkter för 10 000 kronor. Det vore mina barn verkligen värda (att vara fyra stycken och till vardags bara ha en, ständigt trött och stressad, förälder att dela på är minsann inte så lätt)!
 
Matias och Camila gör sin önskelista på litenleker.se
 
Det tog ett bra tag för barnen att göra klart sin önskelista, men det blev en rolig aktivitet för dem. Och jag var nöjd för att de klarade av att samarbeta och hålla sams en lång stund. Efteråt fick jag fixa till listan lite. Jag tog bort sånt som jag själv inte vill att de ska få, sånt som inte var åldersanpassat, och sånt förekom en massa gånger fast i olika form (Matias behöver till exempel inte fyra piratskepp av olika sorter utan det räcker med ett).  Jag trodde att de (åtminstone Matias) skulle klicka i allt utan urskillning, och att det skulle sluta med att önskelistan blev lika lång som litenleker.ses utbud. Men, även om mycket av det som klickades i tyvärr inte ligger inom mina budgetramar, så blev det ändå slutändad en riktigt bra önskelista att utgå från för julklappsinköpen
 
Om ni är nyfikna på vad barnen önskar sig så finns deras önskelista här.
 



 
Till top