mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Adjö T:s mjölkproteinallergi!

Allergier, Livet i v�r familj BUMM, Barn, Ensamstående, Mamma, Matallergi, Trillingar, fyrabarnsmamma, mammablogg, mjölkproteinallergi, småbarn, äggallergi Permalink0
Häromdagen kom svaren från T:s prover. De visade ingenting. Ingen reaktion på mjölkprotein, eller på något annat heller för den delen. Jippi, allergin har vuxit bort! Så nu är den bara en matallergiker i familjen. Kanske. På henne har prover tagits idag, så nu håller jag tummarna för att hennes mjölkproteinallergi också ska vara borta. Hoppas! Äggallergin har jag dock inget hopp om att vi ska få slippa på ett tag. Den brukar visst inte växa bort förrän i sju-åttaårsåldern, om den gör det över huvud taget. Jag håller också tummarna för att det inte ska upptäckas fler matallergier i familjen. Nu undersöks nämligen G också och på måndag är det dags för honom att lämna prover. Hur typiskt vore det inte om det visar sig att han är allergisk mot något som är knepigt att utesluta ur maten (snälla, snälla, inte gluten!!!) nu när T precis har blivit allergifri. Det är svårt nog att få ihop vardagen med fyra små barn att ta hand om utan att dessutom ha en massa allergier att ta hänsyn till. Dessutom tycker jag att det borde vara varje fyrabarnsfamiljs rättighet att få trösta sig med en smarrig pasta med gräddsås lite då och då (nä, sojagrädde eller havreCream fraiche funkar inte lika bra, verkligen inte!)!
 
Själv är jag pollenallergisk som bara den. Jag som trodde att den allergin också hade försvunnit för jag har inte känt av den på några år. Men nu är den här igen med full kraft och verkar inte bry sig det minsta om att den inte är välkommen.
 

Två små trillingar väntar på att få träffa läkaren på BUMM (Barn och ungdomsmedicinska mottagningen) för uppföljning (C) och utredning (G) av matallergier.
Till top