mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Ett litet guldägg

Livet i v�r familj Barn, Ensamstående, Mamma, Påsk, fyrabarnsmamma, mammablogg, småbarn Permalink1
Hej bloggen! Påsken har passerat. Hur den har varit tänker jag berätta snart, så fort jag har fått lite distans. Det enda jag avslöjar idag är att jag nog aldrig har varit närmare ett nervsammanbrott än nu.
 
Men inte ens den eländigaste påsken någonsin kunde passera utan att lämna ett eller annat guldägg efter sig. Som till exempel den här dialogen:
- Mamma, vet du varför jag växer?
- Vad tror du?
- För att jag ska bli pappa
- Aha
- Och då ska jag bo i huset bredvid dig, så att vi kan vara tillsammans alltid!
 
Tänk att det finns en underbar liten person som tycker så mycket om mig att han (nu) vill vara med mig "alltid"!!!! Det är så fantastiskt (särskilt med tanke på att jag har varit galen-tant-mamman största delen av påsken)!
 
Bakom masken  (mössan) döljer sig en underbar liten person.
#1 - - Anneli:

Han är ju helt underbar!!

Svar: Ja, det är han verkligen!
Mamma bläckfisk

Till top