mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

En toppendag!

Livet i v�r familj Barn, Bläckfisk, Ensamstående, Mamma, Trillingar, fyrabarnsmamma, mammablogg, småbarn Permalink0
Idag har vi haft en toppendag. Vi fick besök av min kompis och hennes barn. Barnen har lekt massor och jag har fått umgås med en vuxen person (en som jag verkligen tycker mycket om dessutom!) hela dagen. Vilken lyx!
 
Så det blev en toppendag, trots att vi blev argt blängda på när vi åt lunch i centrum  (barnen var rätt oregerliga, M och hans kompis sprang omkring och busade och ignorerade prompt alla förmaningar från sina mödrar och trillingarna var precis så högljudda som de kan vara) och trots att en av trillingarna bajsade ned hela sig och halva mig när vi precis hade ätit klart. De vilda barnen lugnade ner sig när vi väl kom ut från centrum och under eftermiddagen lekte de jättebra ihop. Trillingarna, som är rätt sociala av sig, verkade också tycka att det var roligt med besök.  
 
M hade så roligt med sin kompis.
Nattningen av barnen gick lätt som en plätt. M somnade innan jag hunnit läsa klart sagan och till och med den lilla trilling som sov middag alldeles för sent på eftermiddagen somnade utan problem. Barn som lekt sig trötta under dagen sover ofta gott på natten så jag känner mig hoppfull.
 
Tack fina ni för att ni kom och hälsade på idag (trots att det är en rätt lång resa)! Tack vare er fick fyra barn och en trött och socialt undernärd fyrabarnsmamma en jättebra dag!
 
 
 
Till top