mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Kalasveckan avslutades med familjekalas

Livet i v�r familj Ensamstående, Kalas, Mamma, Paket, Trillingar, familj, fyrabarnsmamma, födelsedagskalas, mammablogg, presenter Permalink0
Igår var sista dagen av firande av alla mina födelsedagsbarn. De har verkligen blivit ordentligt firade. De blev väckta med sång, tårta och presenter på sina födelsedagar (trillingarna i måndags och Matias i onsdags), firade på förskolan (trillingarna i måndags och Matias i onsdags), firade av sina kompisar med ett hejdundrande barnkalas (i fredags), och så familjekalas igår. Värsta kalasveckan!
 
Gårdagen tog nog alla pris. Alla deras älsklingspersoner var där (morfar, moster, kusiner och deras pappa) och de fick verkligen fantastiskt bra presenter.   
 
Så nu kan vi lägga ner julen, för barnen har fått så mycket nya leksaker att de nog behöver ett år för att hinna leka med allt ordentligt. Lagom till nästa gång det blir födelsedagsrace alltså.
 
Men det är ju så mysigt med jul, så det får nog bli lite julfirande för oss ändå. Barnen har ju fått rutin på att öppna paket nu och lär nog inte ha något emot att öppna några fler. Men efter det får det vara nog!!!
 
 
 
 
Paket i stora lass. Gabriel öppnar paket för fulla muggar medan
Camila sitter och äter tårta bakom ett berg av paket.
 
 
 
Matias har också en hög paket att öppna.
 
 
 
En lite prinsessa (prinsessutstyrseln fick hon i present av sin morfar)
öppnar paket.
 
 
Och ännu mer paket.
 
 
Theo sitter i sin nya pulka och sågar sig lite i benet
med brorsans (Gabriels) nya motorsåg.
 
 
 
 
  
Till top