mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

j-a tvättmaskin!

Livet i v�r familj Electrolux, Ensamstående, Mamma, bläckfisk, fyrabarnsmamma, mammablogg, trasig, tvättmaskin Permalink1
Sen en vecka tillbaka fungerar inte min tvättmaskin. Så himla INTE kul att den skulle hitta på att gå sönder nu, mitt i den stressigaste och dyraste tiden på året! Vis från tidigare erfarenheter tänkte jag att jag skulle se till att göra allt som en kan göra själv (enligt felsökarschemat i tvättmaskinens instruktionsbok) och rensa avloppet från tvättmaskinen först, innan jag beställer en ny tvättmaskin. Men det har jag så klart inte hunnit med, och för några dagar sen gav jag upp om att få tid för det innan alla rena kläder är slut och ringde HSB för att beställa en hantverkare som kunde göra det åt mig. Eller, först ringde jag en rörmokarfirma som ville ha 2400 kronor för att göra det (rot inräknat) och sen ringde jag HSB som sa att de tar 500 kronor i timmen för den som bor i en HSB förening, vilket vi ju gör.
 
Idag var en liten man här och rensade och fipplade med tvättmaskinen. Lycklig i hågen fick jag igång tvättmaskinen efter det. Jippi! Trodde jag. Efter två tvättar gick säkringen och efter det har jag inte lyckats få maskinen att fungera igen. SUCK!!!!  
 
Jag tvättar visserligen mycket, betydligt mer än de flesta familjer, men visst ska väl en tvättmaskin hålla mer än i 2,5 år? Skräpmaskin (Electrolux)!!!
 
J-a skräpmaskin!!!
#1 - - Maya:

Har tvättmaskinen kolborstmotor? Om inte har ni tyvärr en maskin som måste bli helt kall innan den körs igen. Annars slits den ut mycket fort.
Om du måste köpa ny leta efter maskin med kolborstmotor den kan köras gång på gång på gång utan att behöva bli kall mellan. Googla kolborstmotor så får du mer information. Hoppas det löser sig.

Svar: Tusen tack för denna information! Jag har en ny tvättmaskin nu och lyckas inte hitta någon info om vad det är för sorts motor i den. Men jag har börjat låta den vila mellan tvättarna för säkerhets skull. Hoppas att det kan hjälpa för att få denna maskin att hålla i lite mer än 2,5 år (förra tvättmaskinen höll inte längre än så).
Mamma bläckfisk

Till top