mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Bloggtystnad, dunderförkylning och trasig tvättmaskin

Livet i v�r familj Ensamstående, Förkyld, Mamma, blackfisk, bloggande, fyrabarnsmamma, förkylning, mammablogg, sjuka barn, tvättmaskin, överlevnad Permalink1
Kära läsare, jag ber om ursäkt för den totala tystnaden som har varit  på den här bloggen den senaste veckan. Jag har drabbats av världens dunderförkylning, som kombinerat med förkylda barn som inte sover på nätterna (varav en med ont i öronen), helt har däckat mig.  Att vi samtidigt befinner oss i årets mest stressiga månad gör inte det hela bättre.
 
Jag tagit mig igenom veckan inställd på överlevnad och allt som inte är direkt relaterat till det har bortprioriterats, inklusive bloggen. Hur stökigt det är hemma hos oss nu tror jag inte att ni kan föreställa er ens i er vildaste fantasi, och tvätten har börjat bilda en ny bergskedja. Och än är det inte över. Jag är fortfarande dunderförkyld.
 
Mitt i allt detta tyckte vår tvättmaskin att det var läge för att lägga av. Så vårt tvättberg kan ohindrat fortsätta att skjuta i höjden. Give me a break!!! 
 
Tips på var en kan få tag på en billig, tålig, och empatisk (som inte lägger av i december, när hela familjen är sjuk) tvättmaskin som kommer med hemleverans, installering och bortforsling av den trasiga, och som kan avbetalas bitvis, tas tacksamt emot!
 
The sky is the limit, åtminstone för våra berg av tvätt.
#1 - - Anna:

Hejsan

Kolla på tretti.se, de har ofta en massa bra saker. Jag har en typ denna både "hemma" och på landet. http://www.tretti.se/vitvaror/tvattmaskiner/frontmatade/whirlpool-awo-d-7305
Via Tretti.se kan du oxå boka installation, bortförsel osv...

Svar: Tack för tipset! Det slutade med att jag köpte en på elgiganten för de hade ett bra erbjudande. Måtte denna hålla läääänge!!
Mamma bläckfisk

Till top