mammablackfisk.blogg.se

Här bloggar jag om livet som ensamstående mamma till fyra små barn, trillingarna Gabriel, Theo och Camila och deras storebror Matias. Livet hos oss är trångt, kaotiskt, slitigt och högljutt och men också fullt av kärlek, glädje och humor. Att få vardagen att gå ihop och samtidigt (försöka) se till att fyra små barn får en trygg barndom är minst sagt en utmaning när det bara finns 24 timmar om dygnet, två händer, en hjärna och en inkomst. Här bloggar jag om vardagen mitt i småbarnskaoset, om svårigheterna jag tampas med som ensamstående fyrabarnsmamma och om hur jag gör för att få det att funka (eller inte funka) . Välkommen till min blogg!

Bakluckeloppis

Livet i v�r familj Barn, Ensamstående, Mamma, bakluckeloppis, bläckfisk, fyrabarnsmamma, loppis, mammablogg Permalink0
Det är helt galet hur mycket kläder, leksaker och baby/barnsaker som vi förbrukar i denna familj! Jag skulle behöva ha ett eget (stort) lagerrum att stuva in allt i.
 
Eftersom jag inte lyckas få tiden att räcka till det som absolut måste göras och ordnas, som till exempel mat, sömn, jobb, hygien, se till att vi har kläder att ta på oss, betala räkningar, etcetera,  så är det nästan omöjligt för mig att få tid över för att rensa, sortera bort och göra sig av med sånt som vi inte längre använder. Och eftersom vi är trångbodda (bor i en trea) så blir det ett rätt stort problem. Vår hem svämmar över av kartonger och kassar fulla med sånt som barnen har vuxit ifrån.
 
Men i söndags gjorde jag i alla fall ett försök att göra mig av med lite av röran. För några veckor sen bokade jag nämligen en plats för att sälja saker på loppis, en bakluckeloppis i ett köpcentrum i närheten av där vi bor, och i söndags var det dags.
 
Jag kom dit oförberedd (och dunderförkyld), men hade i alla fall lyckats rensa ur barnens garderober, och plockat ihop babysaker och babyleksaker, och fått ner det i kartonger och påsar för transport till loppisen. Jag trodde att jag skulle ha en timme på mig för att sortera och lägga upp det fint när jag väl kom dit, för enligt informationen som jag hade fått skulle loppisen öppna först en och en halv timme efter det att vi säljare hade fått tillgång till våra platser. Men så blev det inte. Det var fullt ös från start till slut, och jag hade förmodligen det rörigaste bordet på hela loppisen. Jag sålde en massa, men satte superlåga priser eftersom målet framför allt vara att bli av med allt, så vinsten blev bara en tusenlapp. Alltid något, men i den allmänna konkurs som december månad utgör för min del, skulle betydligt större belopp behövas för att bringa min ekonomi till rätta.  
 
Trots att jag sålde en himla massa, blev det jättemycket kvar. Förmodligen för att den mängd saker som jag hade med mig var helt enorm. Så nu står jag inför valet och kvalet. En ny loppis? Är det värt det? Eller ge det till Röda korset?
 
Det var lite nedslående att komma hem från loppisen med allt
detta, även om jag åkte dit med dubbelt så mycket grejer.
Tack syrran för hjälpen i söndags!!
 
Till top